Autamme sinua mielellämme.

Toinen linja 14

00530 Helsinki

Väärinkäytösten ilmoituskanava - WistleBlow

Koulutuskeskus on sitoutunut kehittämään liiketoimintaansa avoimesti ja eettisesti kestävällä tavalla. Haluamme seurata eettisten periaatteidemme toteutumista systemaattisesti sekä läpinäkyvästi jokapäiväisessä toiminnassamme.

Asiakkaat ja työntekijämme ovat meille tärkein tietolähteemme. Rohkaisemme jokaista raportoimaan epäilemistään väärinkäytöksistä. Etenkin, jos ne eivät ole linjassa Koulutuskeskuksen hyvän liiketavan periaatteiden, arvojen tai ohjeistusten kanssa. Väärinkäytöksistä voi ilmoittaa väärinkäytösten ilmoituskanavan kautta, joko nimellä tai nimettömästi. Ilmoituksen tekeminen onnistuu helposti ja turvallisesti seuraamalla järjestelmän antamia ohjeita.

JÄTÄ ILMOITUS TÄSTÄ

Väärinkäytösten ilmoituskanava eli Whistleblowing mahdollistaa tärkeän tiedon saamisen matalalla kynnyksellä väärinkäytösepäilyistä ja -rikkomuksista. Ilmoitusmekanismi on keskeinen osa YK:n yrityksiä sekä ihmisoikeuksia ohjaavia periaatteita. Työntekijöidemme sekä sidosryhmäyhteistyön kautta meillä on mahdollisuus korjata, estää tai oikaista kaikki epäasiallisuudet ja väärinkäytökset toiminnassamme tehokkaasti varhaisessa vaiheessa.

Ilmoituspalvelun kautta pyrimme pienentämään yritykseemme kohdistuvia riskejä, edistämään liiketoimintaperiaatteidemme noudattamista eettisesti kestävällä tavalla sekä säilyttämään asiakkaidemme, työntekijöidemme ja muiden sidosryhmiemme luottamuksen. Suhtaudumme vakavasti kaikkiin epäilyksiin liittyen laittomaan tai epäeettiseen toimintaan sekä kannustamme tuomaan ne tietoomme aina, kun siihen on perusteita.

Mitä voit ilmoittaa kanavan kautta?

- Eturistiriidat ja lahjonta

- Ihmisoikeusrikkomukset

- Kilpailulainsäädännön rikkomukset

- Korruptio

- Petokset

- Taloudelliset väärinkäytökset

- Vakavat syrjintä- tai ahdistelutapaukset

- Ympäristörikkomukset

Voit tehdä ilmoituksen joko omalla nimelläsi tai täysin anonyymisti. Sinun ei tarvitse esittää todisteita epäilyksiesi tueksi, mutta ilmoitukset pyydetään tekemään ainoastaan hyvässä hengessä. Olethan vilpitön, rehellinen ja vakuuttunut ilmoituksesi sisällön todenmukaisuudesta.

Mitä asioita ei kuulu ilmoittaa tämän kanavan kautta?

- Asiakaspalautteet tai osoitteenmuutokset

- Häiriöilmoitukset järjestelmissämme

- Reklamaatiot

- Yleiset henkilöstöhallinnon asiat

Tietoisesti perättömät, totuudenvastaiset ja vahingoittamistarkoituksessa esitettyjen syytöksien ja ilmoituksien jättäminen palveluun on kielletty.

JÄTÄ ILMOITUS TÄSTÄ

tietosuojarekisteriseloste

Jätä yhteydenottopyyntö

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Uutta

Koulutus sopii kaikille alasta riippumatta

Suorita
työturvallisuuskoulutus